Všemožné navi aplikace pro android ;-)
133 příspěvků

iGO NextGen

Všemožné navi aplikace pro android ;-)
janobristol
Mobil Guru
Zařízení:
xperia x1
Příspěvky:
170
Registrován:
25. 04. 2013 19:38
Odesláno:
28. 08. 2015 18:39
Re: iGO Primo NextGen
OldStanda:

Ano, ten zapis v sys.txt je len na to, ze ta nebude znervoznovat ta cervena farba. Nic viac a nic menej.

HNR subory su v podstate akesi "prednadstavene" hlavne trasy. Ich vyznam je jedine v tom, ze s ich pomocou je vypocet trasy rychlejsi a vysledok je "rozumnejsi".

Predstav si, ze si programator a Tvojou ulohou je napisat algoritmus, ktory vypocita trasu z A do B. Ako to napises?

Nuz trebars:

1. Nakresli rovnu ciaru z A do B.
2. Pozri sa na vsetky cesty v okruhu cca 50km od tej ciary.

A teraz mozes byt v rozpakoch... tych ciest v danom okoli moze byt vela a rozneho druhu. Ktoru teda vybrat? Mozes zadat do algoritmu to, aby navigacia vybrala prvu moznu cestu, ktora prispeje k tomu, ze sa z A do B dostanes. Ci vsak dany usek bude po dialnici alebo po ceste tretej triedy nebude podstatne... Dolezite je len to, ze ta navigacia z A do B dostane.

Ale ak mas HNR subory, bod 3 moze vyzerat takto:

3. Pozri sa na na najblizsiu dialnicu, rychlostnu cestu alebo inu vyznamnu cestu v okoli (v jazyku Primo to znamena, ze sa Primo "pozrie" HNR subor), ktora je v okruhu cca 50km od danej ciary.

Teraz Ti vyjde, ze medzi A a B mas takych hlavnych tahov trebars 10. Primo to uz ma nacitane, o ktore trasy a v akych ich usekoch to pojde, uz je len potrebne dopocitat to, ako a kde sa z jednej dialnice presunies na druhu + dopocitat ako sa z A dostanes na najblizsiu dialnicu a ako sa z najblizsieho dialnicneho vyjazdu dostat do B.

Bez HNR suborov by bol algoritmus zlozitejsi a aj vyber trasy by bez nich mohol byt dost "krkolomny".

Ak si vezmes mapu Europy (papierovu verziu), tak na trase z A do B vidis viac menej okamzite, ktorymi dialnicami a rychlostnymi cestami pojdes. Poznacis si to na papier a vies, ze:

Aha, odtialto idem na dialnicu M1, na tom a tom useku prejdem na dialnicu M20,... tam a tam sa napojim na E40,...
Nic ine nie su HNR subory...

To, ze HNR EEU su takmer rovnako velke ako HNR pre celu Europu podla mna az take prekvapujuce nemusi byt.

Skratka trasa, ktora je vyznamna pre celu Europu, nemusi byt az take vyznamna pre Europu Vychodnu, pretoze na jej uzemi ma len necelych cca 20km.

Dialnica Praha-Bratislava je v celoeuropskom kontexte takmer nezaujimava, ale pre Vychodnu Europu uz vyznamna je.

Ak je hustota dialnicnej siete priblizne rovnomerna na celom europskom kontinente, tak je potom viac nez zrejme, ze tie subory HNR pre WEU, EEU a EU budu mat priblizne rovnaku velkost.

Preco HNR WEU+EEU je vacsie ako HNR EU som tu uz tiez niekde raz zdlhavo vysvetloval :) Je to len matematika :)
Mobil Guru
OldStanda
Mobil Guru
Příspěvky:
222
Registrován:
06. 10. 2007 14:26
Odesláno:
29. 08. 2015 05:48

Re: iGO Primo NextGen

Aby to nakonec nebyly 3x stejná data, akorát každý balík zpřístupní jen danou oblast. Logicky by to bylo východ + západ = celá Evropa (velikost souborů).
_________________
Mobil Guru
olesko
Mobil Profi User
Příspěvky:
349
Registrován:
07. 06. 2008 23:18
Odesláno:
29. 08. 2015 15:23

Re: iGO Primo NextGen

Vlákno uzamčeno, v diskusi můžeme pokračovat zde:
Citáty slavných:
Mark Twain
"Blbce lze povýšit, ale tím nezmoudří."

Svůj dotaz vkládejte do příslušného vlákna. Vše co vím o navigaci iGO NextGen najdete >>> Rady - ZDE <<< a >>> testovací verze - ZDE <<<.
Mobil Profi User
133 příspěvků